Vibracija zbog kojih ćete pomisliti da se motor trese

vibracije motora

Ponekad trešnja motora nije toliko opasna, ali je u pravilu uvijek sjajan indikator potencijalnog ili postojećeg problema. U svakom slučaju, nema vozača koji se u takvoj situaciji nije pitao: “Što to trese?” Saznajte najčešće izvore vibracija, koji bi vas mogli navesti da pomislite kako se motor trese!

Iza trešnja motora može stajati prigušivač radilice

Ako na očigled vidite da se motor trese, vibrira, kao glavnu točku za dijagnostiku problema trebate uzeti prigušivač radilice ili koljenastog vratila. Uostalom, glavna uloga ove komponente i jest prigušivanje vibracija koje generira rotacija radilice kao jednog od većih i težih rotacijskih dijelova na vozilu.

Možda je do nosača motora?

Nosači motora povezuju agregat s karoserijom i drže ga na savršenoj poziciji za optimalan rad. Osim što nose motor, imaju i ulogu amortizacije trešnje, koja nastaje uslijed vibracija i dok je motor ispravan. Problem s nosačem motora je ujedno i indikator načina vožnje, jer to nije element koji se samo tako oštećuje.

Provjerite ispravnost svjećica

Kako bi motor radio uravnoteženo prije svega mora biti ispravan, a to znači da svaka detonacija u cilindru mora biti pravovremena i cjelovita. Ako neka od svjećica (najčešće četiri) ne radi, dolazi do preskakanja detonacije u cilindru, što će se osim na snazi osjetiti i na vibracijama. Mogu biti istrošene ili pak prljave, što je opet indikator drugih problema.

Motoru može biti hladno

Baš kao i ljudskom organizmu, motoru može biti hladno. On na vrlo niskim temperaturama teže postiže svoju optimalnu radnu temperaturu, a ostalom nije ni zamišljen za svakodnevnu uporabu na -25 stupnjeva. Zbog toga su sve vibracije pri jako niskim temperaturama naglašene jer je primjerice zrak drukčiji i gumeni dijelovi više nisu toliko elastični.

Krivimo motor, a možda su glavni krivac poluosovine

Često se čini da je izvor problema s vibracijama u samom motoru, jer motor vibrira, a zapravo su krivac poluosovine. Tako uslijed sudara ili nekih većih naprezanja, udaraca u rubnjak, poluosovine mogu stradati bez lako vidljivih tragova oštećenja.

Okrenimo se prema kotaču

Neki od najčešćih razloga zbog kojih motor može vibrirati svakako su kotači, iako su prilično udaljeni od samog motora. Loše balansiran kotač ili problem s ležajevima može vas navesti na to da pomislite kako vibracije dolaze direktno iz volana te da ih stvara motor. Vibracije se mogu pojavljivati i samo pri određenim brzinama, kad se određene sile ponište ili zbroje, a vrlo često problem tada stvaraju kuglični zglobovi.

Nekada je do podloge, a nekada do gume

Čak i kad je savršena, guma stvara vibracije uslijed nesavršene podloge. Međutim, kada je oštećena ili neravnomjerno potrošena te vibracije mogu biti nevjerojatno bučne i navesti vozača da pomisli kako je riječ o nekom problemu s motorom, a samo je vrijeme za nove gume!

gume vibracije motor

Motor se trese tijekom kočenja?

Mehaničaru se ovako kriva dijagnostika neće dogoditi, ali prosječan vozač lako može pomisliti da se motor počinje tresti tijekom kočenja. Vrlo je vjerojatno da je riječ o istrošenim diskovima na koje čeljusti više ne mogu pravilno pritisnuti kočione obloge.

Uzrok može biti u nepravilnom paljenju

Osim zbog samih svjećica, nepravilno – rano ili kasno – paljenje smjese u cilindrima može biti uzrokovano problemom s nekim od najčešće četiri sustava: kontrolni senzori, dovod goriva, dovod zraka ili računalo motora. Svakako je važno dešava li se krivo paljenje samo na jednom cilindru (problem s motorom) ili svi cilindri nasumično imaju problem.

Jesu li crijeva na motoru čvrsta i čitava?

Kako bi svi senzori i upravljačke jedinice na motoru radile kako treba, mora biti ispravna i cirkulacija zraka, uz pretpostavku da je gorivo ispravno dovedeno do cilindra. Stoga dobro provjerite jesu li sva crijeva na motoru čvrsta i čitava.

Kompleksni simptomi

Ponekad se motor ne trese samo u praznom hodu. Nekad do vibracija dolazi samo tijekom ubrzanja, a nekad samo tijekom kočenja ili pak samo pri nižim brzinama. U svakom slučaju, potrebno je uvijek osluškivati vozilo, što zbog vlastite i tuđe sigurnosti i jest prirodan zadatak vozača.